Sådan bliver du tidsbevidst

Når du skal arbejde med din tidsbevidsthed er det første step, at du helt objektivt får dig et overblik over, hvad du rent faktisk bruger din tid på.

Min opfordring til dig er derfor, at du en uge skriver ned hver halve time, hvad du rent faktisk har brugt tiden på (bare i stikord).
Når der er gået en uges tid, vil du have et godt overblik over en gennemsnitsuge, og dermed også et godt billede af, hvad du rent faktisk bruger din tid på.

Rigtig mange oplever, at de får mere tid til rådighed blot ved at skrive ned, hvad de har brugt tiden på. For når det står der sort på hvidt, så bliver du også nødt til at forholde dig til det. Det er lidt ligesom at lave en kostdagbog, man bliver pludselig meget mere bevidst om, hvad man rent faktisk spiser, og pludselig behøver man ikke at spise chokolade hver dag…

Efter en uge
Når du efter en uge har et overblik over din tid, så kan det være en god idé at tage fat med overstregningstusserne og farvelægge tiden alt efter, om det har været arbejde, daglige pligter/gøremål, familietid og egen tid.
Du vil nu have et godt visuelt overblik over hvordan din tid fordeler sig.

Er der værdi i det, som du bruger din tid på?
Måske overrasker det, at du har mere tid til dig selv, end du rent faktisk troede, du havde. Eller at du brugere mere tid sammen med familien osv.
Men hvis vi rent faktisk har så meget tid til os selv eller sammen med familien, hvorfor er det så, at det ikke føles sådan?

Det skyldes simpelthen, at det vi udfylder vores tid med ikke skaber reel værdi for os, og at familietiden ikke nødvendigvis er så hyggelig, som vi gerne vil have den til at være. Eller at de timer vi har haft til os selv er gået med ligegyldige ting.
Så vil du også have ægte familietid eller egen tid, så skal du begynde at tænke værdi ind i den tid, du har til rådighed i hverdagen.

Det og meget mere arbejder vi med på mit 12 ugers online forløb, som du kan læse meget mere om her.