Fantastisk!

Du tager dig selv og dit mentale helbred alvorligt.

Taknemmelighedsdagbogen er én af de bedste (og gratis) investeringer, som du kan gøre i dig selv.
Dette får du brug for:

  • Print dagbogen ud (ligger nedenfor på siden), eller anskaf dig en lille notesbog
  • Blyant

Dagbogen og blyanten skal du have liggende ved siden af din seng, så det er nemt at få skrevet hver dag.

Hver aften, når du sidder på sengekanten inden du går til ro, så brug 5 minutter på at tænke dagen igennem.

Find 3 ting, som du kan være taknemmelig for i dag.

Hvis du tænker 3 ting!!! Det var mange…! Så bare rolig. Det er helt normalt, at du i starten kan have svært ved at spotte 3 ting.
Det er bare et tegn på, at det er lang tid siden du har trænet dit fokus i denne retning.
Det behøver ikke at være kæmpe ting, som du er taknemmelig for.
Det sagtens være små ting, som du har oplevet.

Et eksempel kunne være, at du er ude og handle og på vej ud af butikken ryger bunden ud af posen. Varerne ligger over hele fortovet.
Rigtig mange vil måske bare gå forbi, mens de kigger på dig og tænker sit.
Der er også de få, som rent faktisk stopper op og giver sig tid til at hjælpe dig med at få samlet tingene op.

Det her ville for mig være et af de små øjeblikke, hvor jeg ville føle taknemmelighed for, at der er en anden, som har givet sig tid til at hjælpe mig.

Jeg vil næsten vædde på, at om en lille uges tid, så vil du allerede i løbet af dagen spotte de ting, som du vil overveje at have med i aftenens dagbog.
Dit fokus vil nemlig være ændret til at se alle de positive ting, som sker omkring dig.
Og sidst men ikke mindst så vil du også opleve, at du bliver gladere og har mere energi i hverdagen.

Nu er det din tur til at finde de ting, som har gjort dig taknemmelig i dag.

Rigtig god fornøjelse!

Klik her og få taknemmelighedsdagbogen